Over mij

Over mij

Op de presentatie van Limburgse Zakenvrouwen

Geboren in de ijspegelkoude winter van 1964, opgegroeid op idyllische plekken in Limburg met Toscaanse vergezichten en carrière gemaakt door het hele land. Na 15 jaar gepokt en gemazeld in management- en communicatiefuncties bij MECC Maastricht en RAI Amsterdam, ben ik terecht gekomen bij L1TV. Hier presenteerde ik zeven jaar lang avond na avond het nieuws, ontwikkelde en produceerde ik TV-concepten.

Inmiddels mocht ik moeder worden van twee prachtige kinderen. Dit combineerde ik met mijn eerste bedrijf Comm’unique met veel mooie interim-opdrachten en projecten. De creatieve kant bleef lonken en ik volgde de opleiding tot facilitator Creatief Denken. Die passie leidde tot de oprichting van een tweede bedrijf Dutchidee, een serieuze denktank die met Hollandse nuchterheid en Limburgse flair creatieve concepten de wereld in slingerde. Wat een gave tijd was me dat!

De PR-juf startte ik toen ik steeds meer aanvragen kreeg van ondernemers die zichzelf opnieuw moesten uitvinden in het digitale tijdperk. Personal branding werd een dingetje en daar kon je wel een flinke portie PR bij gebruiken. Dus werd en wordt daar nog steeds de PR-Juf bij gehaald.

En toen vlogen de kinderen uit. Tijd weer voor een nieuwe uitdaging. Binnen Droombedrijf in Uitvoering zet ik mijn kennis en ervaring in voor ondernemers die hun waarde willen omzetten in klinkende munt. En dat loopt als een trein. Echt tof.

En het bloed kruipt waar eigenlijk geen tijd voor is… en zo startte ik als specialisatie binnen Droombedrijf het PR-trainingsbureau  FarmPR waarin ik agrarische zakenvrouwen help met de conceptontwikkeling en promotie van een toekomstbestendige Droomboerderij. 

En zo komt het dat ik veel weet van het starten en succesvol maken van bedrijven. Als medewerker in vaste dienst, ZZP-er, interim-manager en adviseur  heb ik veel hobbels genomen, hindernissen overwonnen en uitdagingen gekend. Nog steeds trouwens. En dat hoort ook zo. 

En ik neem jouw uitdagingen, hobbels en hindernissen er gewoon bij. Daar groeien we van en bereiken we grootse dromen mee. Reken maar.  

*** UPDATE ***

En toen was er Corona… offline werd online en live ontmoetingen moesten noodgedwongen omgezet worden naar videocalls. En zo kreeg iedereen in korte tijd een ‘Zoomhoofd’. En dat is echt anders communiceren! Wat blijft zijn de dromen van mijn klanten, of ze nu streven naar een droombedrijf of een droomboerderij, ze willen van waarde zijn en het verschil maken. Ze willen ook geld verdienen om een vrij leven te kunnen leiden en nog meer goeds te kunnen doen. De rode draad is hun SPARK. En dat vuur laat zich niet temmen door een online verbinding. Ik wil mijn opdrachtgevers inspireren, motiveren, aanmoedigen, kennis overbrengen en bijdragen aan een comfortabel leven voor hun. In de Coronatijd heb ik met mijn smeulende SPARK contact gemaakt, het waakvlammetje op de achtergrond dat stilletjes het moment van ontdekking afwachtte en daar vlamde hij op. Na een lange zoektocht kwam ik er dan eindelijk achter dat mijn SPARK het ontdekken van de SPARK van de ander is! En zoals dat gaat met een lopend vuurtje; in no-time had ik mijn website omgezet voor opdrachtgevers voor DROOMBEDRIJF en DROOMBOERDERIJ. Gewoon omdat bij beide hun SPARK de duurzame energizer is voor het waarmaken van hun grootse dromen. Hè he, waarom moest dat nu allemaal zo lang duren en was zo’n verrekt virus nodig om dat te ontdekken. Jij hebt alleen maar mijn hulp nodig, de rest zit allemaal al in jou!