Vaak is het de boerin, die fulltime of parttime bij het bedrijf is betrokken, die nieuwe initiatieven aan de keukentafel bespreekbaar maakt. Zij is agrarische zakenvrouw, co-ondernemer, raadgever, initiator, gezinshoofd en meewerkend voorvrouw tegelijk. En dan regelt zij -vaak in avonduren- ook nog eens de PR (en dat terwijl dieren en gezin toch altijd voorgaan…)
Weten hoe je jullie bedrijf -en nieuwe initiatieven- zichtbaar maakt bij de doelgroep(en) helpt om te groeien. Kies je voor een website en/of de nieuwe media. Kies je dan voor Facebook, Twitter, LinkedIN of toch maar beter Instagram? Ga je een open dag organiseren? …
Een belangrijke tip bij wat je ook doet en mogelijk gaat doen: bouw vanaf het állereerste begin je mailinglijst op. Verzamel mailadressen met een korte kattenbel zodat je later ook nog weet bij welke doelgroep (en dus PR-aktie) dit mailadres ingezet kan worden. Voordat je het weet tuig jij jullie eigen E-mailmarketing op waarmee jij jullie allerbeste klanten en relaties informeert!