RESULTATEN

RESULTATEN


REVIEWS & ERVARINGEN VAN DROOMBEDRIJF UITVOERDERS

Binnen Droombedrijf in Uitvoering staan de ondernemer en het lanceren van zijn of haar bedrijf centraal. Dat kan een gloednieuw bedrijf zijn maar ook een bedrijf dat door middel van rebranding en herpositionering eindelijk die gewenste doorbraak bereikt.

Soms ben ik ook gewoon een sparringpartner, omdat ik als buitenstaander fris naar een situatie kijk en de expertise heb om strategisch advies te geven. Die sparringpartner ben ik voor het MKB maar ook voor medewerkers in loondienst, die met hun passie en ervaring iets voor zich zelf willen beginnen, maar het idee van een ‘eigen bedrijf’ nog wat heftig vinden.

Ik werk in basis volgens het ‘one-stop-shop’ principe en begeleid de ondernemer bij het gehele proces van oprichten tot en met doorgroeien. Ik betrek -indien nodig- externe professionals erbij als het gaat om grafisch ontwerpen van huisstijl en drukwerk en/of grootschalige website ontwikkeling met uitgebreide toepassingen en applicaties. 

Mijn werkterrein omvat bedrijfsoprichting, conceptontwikkeling, personal branding, bedrijfs positionering (inclusief bedrijfsnaam, slogan en aanbod), marketing & communicatie, offline tekstproductie, ontwikkelen van website, schrijven van online content, inrichten van social media, PR en mediabenadering. 

Staat jouw bedrijf dadelijk ook hierbij? Ik hoop je snel te ontmoeten!

AnnetjeSchoolmeester

 

ONDERNEMENDE PROFESSIONALS DIE BINNEN DROOMBEDRIJF IN UITVOERING EEN SUCCESVOLLE (DOOR)START MAAKTEN MET HUN EIGEN BEDRIJF;

Marlies Senden Opruimcoach is de uitkomst van een dolenthousiaste Marlies die na een 34-jarige carrière als budgetcoach en administratief medewerker een opleiding als Professional Organizer volgde die haar helemaal in de greep kreeg. Daar wilde ze een bedrijf omheen bouwen en het direct goed aanpakken ook. In vier ochtenden zag Marlies Senden Opruimcoach het levenslicht. Inclusief oprichting bij de KvK, BTW- en zakelijk banknummer, bedrijfsnaam, logo, huisstijl, briefpapier, visitekaartjes, doelgroepbenadering (voor vrouwen met een Hart van Goud), social media en een aantrekkelijke website waar Marlies zich helemaal in herkent. Haar agenda liep meteen al vol!

 

Resource House: WASTE? NO WAY! Resource House is een initiatief van circulair architect Erol Oztan en een van de bedrijfsonderdelen van Re-use Materials. Een razend innovatief bedrijf uit Heerlen dat duurzaamheid op een indrukwekkende wijze tastbaar maakt. Naast het bepalen van de corporate identity en branding van Resource House, het onderscheidend vermogen en de waardebepaling is het vooral de slogan die beklijft “WASTE? NO WAY!”. Het positioneren en claimen van de basis van Resource House in de vier varianten van De Reframes© is een weloverwogen advies geweest dat verantwoorde groei faciliteert.

ZorgSense BV; Making Sense of Health Care is opgericht door Gerard Castermans en Ray Vondenhoff als nieuw bedrijf naast EDU-line dat al 12,5 jaar educatieve programma’s ontwikkeld en uitvoerd. Omdat Gerard en Ray zich steeds intensiever toelegden op het ontwikkelen en leren op de werkvloer zelf, ontstond de behoefte om hier extra aandacht aan te geven. Het waarom was helder, het hoe nog onduidelijk. In de strategiesessie bleek dat deze extra expertise een eigen bedrijfsbenadering verdiende. In een dag hard werken is ZorgSense ontstaan, waarbij het verband tussen ZorgSense en EDU-line is gekoesterd maar de verschillen het onderscheidende vermogen zichtbaar maakten. Het aanbod werd vastgesteld met toegevoegde waarde voor de specifieke doelgroepen. Ook de naam ZorgSense en de slogan ‘Making Sense of Health Care’ kwam tot wasdom. Het logo en de huisstijl is ontwikkeld door Judith Eurlings van Query Design uit Voerendaal.

De lancering van ZorgSense heeft inmiddels succesvol plaatsgevonden middels een introductie symposium in het najaar van 2017. Nu wordt veel energie gestoken in het verder invulling geven van hun belofte ‘Making Sense of Health Care’

 

Photo Design House; Bob en Anouk van Straten zagen nieuwe kansen voor hun familiebedrijf maar hadden behoefte aan ruggesteun om dit verder door te ontwikkelen. In een dag ontwikkelden we een basisconcept, bepaalden de doelgroepen en het aanbod. Thuis nam ik de tijd voor het creëren van bedrijfsnaam en de slogan ‘Bringing stories alive’. En weer was het Judith Eurlings van Query Design die het prachtige logo maakte. De vakmensen achter Photo Design House hebben besloten om Photo Design House een plaats te geven binnen het bestaande en inmiddels gerevitaliseerde bedrijf Vakcolor BV. 

Luba Paardendekens BV is opnieuw gepositioneerd, de corporate identity is vitaler gemaakt en de rebranding doorgezet naar alle social media kanalen. De mission statement is aangescherpt en de website is geheel in nieuwe huisstijl opgezet. De pay off van LuBa Horseblankets? Dutch design for happy horses! Judith Eurlings van Query Design ontwierp het nieuwe logo.

 

 

Mi Casa Wonen & Styling in Valkenburg is het jongere ‘zusje’ van Woonwinkel Marianne in Klimmen. Creatieve Marianne en zakelijke Richard Retrae (en hondje Julie) zijn de gedreven eigenaars van deze twee bijzondere woonwinkels. Marianne tekent voor de inkoop, styling en interieuradviezen terwijl zakenman Richard zich bekommert over de marketing. Richard en Marianne zijn al heel lang trouwe opdrachtgevers van presentatie-middag tot contentkalender en van klanten interviewen tot het mede uitvoeren van hun nieuwe winkel Mi Casa Valkenburg.

LuBa Fresh BV is van scratch af aan gebouwd; concept, onderscheidend vermogen, waardebepaling, naam, slogan, logo, huisstijl, online strategie en internationale PR-campagne. Als pay off is gekozen voor LuBa Fresh; Your global tradepartner in fresh food.

Fryskware BV produceert en vermarkt een gespecialiseerde paardendekenlijn voor Friese en barok gebouwde paardenrassen. Een belangrijk onderscheidend vermogen is dat de dekens van Fryskware in nauw overleg met paardeneigenaren van Friese en Barok gebouwde paarden worden ontwikkeld. Vandaar de pay off  ‘Designed by Owners’. De kracht van deze niche resulteerde in dik 7500 global Facebooklikes binnen een maand na lancering. 

 

 

Vakcolor BV is de aangepaste naam voor een bekend familiebedrijf dat zich richt op producten en diensten voor de professionele fotograaf en fotoproducten voor de consument. Het familiebedrijf had behoefte aan een frisse blik. De coachdag werd besteed aan het sparren met de eigenaren over een mogelijke doorstart. Vakcolor beleeft nu weer een nieuwe succesvolle tijd als autonoom onderdeel van een internationaal bedrijf op het gebied van digitale fotobewerking. 

– To be continued! –

Wat een tijdwinst, wat een energie, wat een resultaat!

Authentiek ondernemerschap brengt je ver
Een goeie start voor ons tweede bedrijf

Gerard Castermans en Ray Vondenhoff ; In een enkele coachingsdag hebben wij ons nieuwe bedrijf ZorgSense bedacht en ingevuld. Annetje vraagt door tot op het bot, waardoor je erachter komt wat je exact wilt bereiken en voor wie. Dat was voor ons een echte eye-opener. Wij waren vooral gefocust op het proces en niet zozeer op onze ‘WHY’ en de waarde die wie hebben te bieden. Door Annetje hebben we onze missie en visie helemaal helder waardoor de bedrijfsoprichting als vanzelf volgde. Een echte aanrader dus!

 
Lucien de Wit, CEO LuBa Horseblankets; “LuBa paardendekens is ontstaan vanuit mijn passie voor paarden. Inmiddels is het een flink uit de hand gelopen hobby geworden die vroeg om professionelere aanpak en uitstraling. Annetje heeft ons hierin goed geadviseerd en begeleid.  Het helpt natuurlijk dat zij zelf ook gek is van paarden en mede ook daardoor onze doelgroep perfect weet te benaderen”. 

 
Lucien de Wit, CEO LuBa Fresh; “Nooit had ik ook maar gedacht ooit een coach in de arm te nemen. Toch was het Annetje die me voldoende vertrouwen gaf om die gedurfde carrièrestap te maken; het opzetten van mijn eigen bedrijf. Binnen twee maanden stond het concept als een huis, was het logo en de huisstijl een feit en ging mijn website online. Nu begeleid Annetje mij bij mijn internationale PR en persbenadering en zorgt ze ervoor dat ik in beeld ben bij traders en fruitproducenten over de hele wereld. Mijn bedrijf LuBa Fresh heeft een vliegende start gemaakt en maakt op dit moment een sterke groei door”.

Lucien de Wit, CEO van Fryskware; “Omdat ik goede ervaringen had met het samen werken met Annetje, heb ik haar ook in de arm genomen voor een ander nieuw bedrijf. Annetje zorgde ervoor dat we tot een niche kwamen en werkte dit verder voor ons uit, compleet met aanbod en presentatie. Hierdoor kunnen wij de dekens nu internationaal vermarkten. Klanten reageren razend enthousiast omdat zij eerder grote problemen ondervonden met het vinden van een goed passende deken voor hun speciaal gebouwde paard. Nu blijven we deze dekens verder perfectioneren in nauwe samenwerking met onze klanten. Dat levert voor ons een uniek positie op binnen de producenten van paardendekens. We verkopen Fryskware inmiddels wereldwijd. Het is echt een groot succes”.

In drie ochtenden heeft Annetje mij begeleid met het inrichten van mijn eigen bedrijf. Een droom is uitgekomen. Ik heb er enorm veel tijd mee gewonnen en ik kreeg er veel energie van. Annetje weet uit ervaring waar je allemaal aan moet denken en weet hier heel creatief invulling aan te geven. Samen hebben we de naam en slogan bedacht, de doelgroep afgebakend en het aanbod samengesteld. Het logo is professioneel ontworpen, visitekaartjes zijn gedrukt en de website is voorzien van teksten waar ik mij helemaal in herken. Ik ging elke keer ‘in de wolken’ naar huis en dat gevoel heb ik nog steeds! Een super ervaring die ik iedereen kan aanraden.

Marlies Senden, Opruimcoach

Erol Oztan, architect met een enorme passie voor duurzaam ontwerpen en circulair bouwen

Iemand met een uitgesproken visie over communicatie en deze haarscherp, adhoc kan vertalen naar de markt door oa haar flexibele instelling. Vasthoudend aan haar principes, weet zij creatieve input te geven die elke keer weer verrassend, laagdrempelig en out of the box is. Als bedrijf of organisatie kun je vertrouwen op haar deskundigheid en visie. Geef Annetje de ruimte en haar input is goud waard. Dat betaald zich dubbel en dwars terug.

Erol Oztan, Architect & Gamechanger

Annetje heeft het talent om op een hele speelse, maarprofessionele manier, communicatie en reclame een helebijzondere, bij de tijdse twist te geven! Deze creatieve denker isheel erg leuk om mee samen te werken! Beveel haar dan ookgraag aan!

Jan Scheele 
“Life is either a daring adventure or nothing at all” – Helen Keller

  • In een afgebakende tijd je eigen bedrijf in de steigers
  • Maatwerk en creatieve bedrijfsconcepten
  • Toekomstgericht door eenstemmig en authentiek fundament
  • Je bedrijf klaar voor de ultieme zichtbaarheid en groei
  • Gericht op branding, originaliteit en waardecreatie
  • Van briljant idee naar waardevol bedrijf